Ανακαλύψτε την ιστορία μιας πριγκίπισσας που συναντά τη Citroën...
Η Κίτρινη Κρουαζιέρα, που έλαβε χώρα από τις 4 Απριλίου 1931 έως τις 12 Φεβρουαρίου 1932, γνωστή και ως «Αποστολή Κεντρικής Ασίας» ή «Τρίτη αποστολή GM Haardt – Audouin-Dubreuil» ήταν ένα από τα αυτοκινητιστικά ταξίδια που οργάνωσε ο André Citroën. Περιλάμβανε οδήγηση σε μισές διαδρομές από τη Βηρυτό στο Πεκίνο με μηχανικούς, φωτογράφους και κινηματογραφιστές καθώς και επιστήμονες. Ένα ταξίδι 13.000 χιλιομέτρων ανακάλυψης και αφηγήσεων για τα κοστούμια και τα μνημεία που έστησαν οι λαοί της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και επίσης της Ινδοκίνας.
Κάθε ταξίδι είναι γεμάτο κινδύνους, ένας από αυτούς είναι η στάση στο Ouroumsti, στα σύνορα με την επαρχία Xinjiang με τον Όμιλο Κίνας από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο του 1931, και ένα μέρος του Ομίλου Pamir (ταξιδεύει 1.400 χλμ έφιππος για να ενωθεί μαζί τους , το άλλο μέρος επιστρέφει με τα μισά κομμάτια και τις συλλογές). Η πριγκίπισσα Nirgidma ήταν επίσης εκεί και ήλπιζε να αποκτήσει διαβατήριο για να διασχίσει την επαρχία. Η αναμονή στο Ουρούμστη ήταν πολύ μεγάλη. Όσο δεν υπήρχαν λίγα ραδιόφωνα TSF και τα τρία μισά κομμάτια που είχαν παραγγελθεί, ο Κυβερνήτης, Στρατηγός Κινγκ, αρνήθηκε να αφήσει τα μέλη του κόμματος Yellow Cruise να φύγουν από την πόλη. Η κατάσταση ήταν ακόμη πιο λεπτή καθώς πολιτικοί, όπως ο σοβιετικός πρόξενος M. Smirnoff, ανησυχούσαν ότι θα ξεσπούσε πόλεμος μεταξύ Κινέζων και Ιάπωνων. Τελικά έγινε έξι χρόνια αργότερα και διήρκεσε μέχρι τα τέλη του 1945. Στις 19 Σεπτεμβρίου 1931 η Ιαπωνία εισέβαλε στη Μαντζουρία, στην ανατολική Κίνα.
Κατά κάποιο τρόπο, η ομάδα κρατούνταν αιχμάλωτη. Χωρίς διαβατήρια δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα. Τελικά, στις 19 Νοεμβρίου, υπήρξαν καλά νέα: οι Γάλλοι απέκτησαν ένα ομαδικό διαβατήριο, « ένα εντυπωσιακό έγγραφο. Τόσο μεγάλη όσο η Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, γραμμένη σε λεπτό χαρτί καλυμμένο με γραμματόσημα και πινακίδες που για εμάς ήταν ανεξήγητες. Υπήρχε μόνο μία φωτογραφία ταυτότητας: αυτή του Georges-Marie Haardt ».Ο Maynard Owen Williams, διάσημος δημοσιογράφος της National Geographic Society, ήταν ένας από τους τυχοδιώκτες και είχε τη χαρά να φωτογραφίσει και να συνομιλήσει με την πριγκίπισσα Palta.
Έτσι, η Citroën λειτούργησε ως φορέας για να μεταφέρει στους Δυτικούς την ανατολική κουλτούρα και τον τρόπο ζωής, όταν οι φωτογραφίες, οι πίνακες, οι ταινίες και οι ποικίλες συλλογές αντικειμένων εκτέθηκαν όταν η αποστολή επέστρεφε στην πατρίδα της.
Πορτρέτο της πριγκίπισσας Η
πριγκίπισσα Πάλτα (Nirgidma de Thorout) γεννήθηκε το 1908. Ο πατέρας της βασίλεψε στις φυλές Torgut στη Μογγολία, περίπου 150.000 άτομα εκείνη την εποχή, και ήταν επίσης Κυβερνήτης του Αλτάι, πριν γίνει Γερουσιαστής της Δημοκρατίας της Κίνας. Τα δύο αδέρφια της σπούδασαν στη Γερμανία και τη Ρωσία. Η Νιργκίντμα έλαβε επίσης εκτεταμένη εκπαίδευση, στο σχολείο Sacré-Cœur στο Πεκίνο (μαζί με την αδερφή της, που πέθανε σε ηλικία 17 ετών), στη συνέχεια στην ιατρική σχολή στις Βρυξέλλες (όπου η ομορφιά της και το γρήγορο πνεύμα της εκτιμήθηκαν από τη διανόηση) και στο Παρίσι. Μπορούσε έτσι να μιλάει κινέζικα, αγγλικά, γαλλικά και ρωσικά.
Υπολογίζει τον πατέρα Teilhard de Chardin μεταξύ των φίλων της μετά την πρώτη τους συνάντηση το 1926 στις αρχαιολογικές ανασκαφές που διεξήγαγε στην Κίνα. Κατά την επιστροφή της από την Ευρώπη εγκαταστάθηκε στον νομαδικό τρόπο ζωής του λαού της, με γιούρτες, γιακ και βουδιστικό πνευματισμό.
Το 1938 η πριγκίπισσα Πάλτα παντρεύτηκε έναν διπλωμάτη, τον Michel Bréal εγγονός του Μισέλ Μπρεάλ του εφευρεέτη του Μαραθωνίου Δρόμου, Γενικό Πρόξενο της Γαλλίας στη Σαγκάη, ο οποίος έγινε πρέσβης στο Αφγανιστάν (1952 – 1954), στο Λάος (1954 – 1955) και στην Ταϊλάνδη (1958 – 1959). Ζούσαν έναν κοσμοπολίτικο τρόπο ζωής στη Γαλλία. Ήταν η προγιαγιά του Tsem Tulku Rinpoché, ενός μετενσαρκωμένου Λάμα που είχε υιοθετηθεί από μια αμερικανική οικογένεια (η οικογένειά του είχε εγκαταλείψει την Κεντρική Ασία το 1949).
ΠΗΓΗ ΑΠΟ ΤΟ: https://laventure-association.com/en/article/princesscitroen/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου